CALVER, EDWARD

Edward Calver, poeta puritano inglés, era de Wilbie, en el condado de Suffolk. Se dice que era pariente de Bernard Calver, o Calvert, de Andover, que pasó de Southwark a Calais el 17 de julio de 1620, y de nuevo el mismo día.

Edward Calver, grabado de Wenceslas Hollar
Sus obras son: Passion and Discretion, in Youth and Age, Londres, 1641; la obra está dividido en dos libros, el segundo de los cuales está precedido por una epístola en prosa a su amigo y pariente, John Strut. Está escrita en un estilo sencillo y serio, abundando en reflexiones morales y piadosas sobre las pasiones, expresadas en lenguaje accesible y prosaico. La copia en la biblioteca de Grenville tiene cuatro grabados, por Stent, que raramente se encuentran. Divine Passions, piously and pathetically expressed, in three books, Londres, 1643; Englands Sad Posture; or, A true Description of the present Estate of poore distressed England, and of the lamentable Condition of these distracted times, since the beginning of this Civill and unnaturall Warr. Presented to the Right Honourable. Pious, and Valiant Edward Earle of Manchester, Londres, 1644; Calvers Royal Vision; with his most humble addresses to his majesties royall person, en verso, Londres, 1648; Englands Fortresse, exemplified in the most renowned and victorious, his Excellency the Lord Fairfax. Humbly presented unto his Excellency by E. C., a lover of peace, una eulogía en verso, Londres, 1648; Zion's thankfull Echoes from the Clifts of Ireland. Or the little Church ol'Christ in Ireland, warbling out the humble and gratefull addresses to her elder sister in England. And in particular to the Parliament, to his Excellency, and to his Army, or that part assigned to her assistance, now in her low, yet hopeful condition, Londres, 1649.